Noosa-rainbowbeach-frazer--> - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tessa Jong - WaarBenJij.nu Noosa-rainbowbeach-frazer--> - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tessa Jong - WaarBenJij.nu

Noosa-rainbowbeach-frazer-->

Door: Tessa Jong

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 Juni 2014 | Australië, Hervey Bay

Zaterdag 21 Juni kwamen ben,eef,ik en tes aan in Noosa.
Noosa is een klein gezellig centrumpje, niet heel druk, en vlakbij een prachtig mooi strand.
We zijn opgepikt met het shuttle busje van dolphinbeachpackers naar hun hostel.
Het hostel was heel erg 'beachie' ingericht, niet al te schoon maar oke.
Net dat we wilden inchecken stond inene Irina voor ons neus! ( Een van onze reisgenoten van aus backpackers ) , echt supergrappig.
Savonds hebben we ff lekker een drankje gedaan met wat mensen uit het hostel, en toen naar bed!

Dag 1 in Noosa zijn we met het shuttle busje naar het centrum gegaan waar we een beetje hebben rondgekeken, en gelopen. De winkels waren helaas bijna allemaal dicht aangezien het zondag was, maar misschien ook maar beter voor mn portomenee ^^

Dag 2 in Noosa kwam Ben met het geniale idee om een strand wandeling naar Mainbeach te doen. Prima!,
Het 1e stuk was gewoon over het strand.. maar na een half uurtje lopen stonden we voor een best enorme berg te staan, waar we overheen moesten.
Ik geloof dat we zo ongeveer bijna 3 uur hebben gelopen om bij Mainbeach te komen.
Bezweet, dorstig, vermoeid, maar we hebben in ieder geval wel super mooie fotoos gemaakt, en de mooiste uitzichten kunnen bekijken, dus vooruit , het was de moeite waard!
Savonds lekker gedoucht, en ff een tukje doen voor de voetbalwedstrijd die we in de huiskamer van ons appartement wilden kijken.
Eenmaal om half 2, wij helemaal in oranje, met volle energie voor de wedstrijd, doet die *** Tv het niet -.- 'geen signaal', echt stront vervelend, dus zodoende lagen we met zn alle in bed, en hebben we via de radio de wedstrijd meegeluisterd :)
En holadijee! weer een overwinning in the pocket! HUPHOLLANDHUP!

Dag 3, Tijd om richting Rainbowbeach te vertrekken voor onze Fraser tour!
We hebben ongeveer 2,5 uur in de bus moeten zitten en toen kwamen we smiddags aan in de middle of nowhere., genaamd Rainbowbeach.
Voor mensen die de prachtige film 'Safe haven' kennen, Rainbowbeach lijkt hier zon beetje op. Een winkeltje hier, winkeltje daar, strandje en verder helemaal, maar dan ook helemaal niks. De wifi bereik int hostel was om te huilen, en mobiel netwerk had ik hier helemaal niet. Misschien goed om een beetje af te kicken van mn telefoon!
Savonds bij het hostel gezellig een drankje gedaan met wat mensen uit het hostel hier die ook naar Fraser gingen, en toen lekker te bed!

Woensdag 25-6-14 was onze info dag voor Fraser. Om 16:00 moesten we verzamelen in de bar van het hostel, waar we eerst een film te zien kregen en daarna een uitleg wat de regels zijn.
De film was komisch, en de gids die ons dingen ging uitleggen over onze toekomstige 3 dagen op Fraser was ook geweldig.
Er werd ons verteld dat we allemaal in een 4 wheel drive op het strand mochten rijden, en wat hiervoor de regels waren. Ook werd verteld wat de bedoeling is met t' koken etc, en natuurlijk dat we op moesten passen voor de dingoos.
Na een lange uitleg van 2,5 uur zijn we lekker een mega hamburger gaan eten in een seafood tentje om de hoek. Toen nog een drankje en te bed.

Donderdag 26-6-14, de dag dat we naar Fraser gaan , Jeejjj!!!
Smorgens om 7:45 moesten we klaar staan bij de 4 wheel drives met 1 tas spullen voor de komende 3 dagen.
Hier ontmoette we ook onze groep, waar we samen mee in een auto moesten.
Er waren 8 personen per auto. Wij hadden echt een super leuke, gezellige groep.
Hier kregen we ons eten in koelboxen, en ons drinken/bier/goon (een soort van witte goedkope wijn).
Alles moest de auto in, maar aangezien de achterbak nogal klein was werd het een beetje proppen!
Hup eenmaal alles erin, nog een kleine uitleg en gaan met die banaan!..
Onze 1e chauffeur was Sam. Hij deed het geweldig voor het eerst in de 4 wheel drive.
Helaas werden we halverwege aangehouden door de politie die blaastesten deed en de autoos ging checken of de remmen etc het allemaal goed genoeg deden voor Fraser.
Helaas werden er 3 autoos afgekeurd, dus deze moesten worden vervangen.. dit duurde een eeuwigheid, dus reden de autoos die wel goed waren alvast door naar het punt van de ferry om daar heerlijk te lunchen op het strand. Alleen dit was al een geweldig mooie plek. Sandwiches, zon,zee,strand wat wil je nog meer? Top!
Na een klein uurtje kwamen de nieuwe autoos aan en konden we toch eindelijk vertrekken!
Hup de ferry op en gaan.
Eenmaal op Fraser aangekomen, gingen we racen!!!!
Het was heerlijk. , muziek aan, de zee naast je , crossen door het zand, leuke mensen, TOP!
Na een klein uurtje stopten we om even te gaan chillen bij een meertje genaamd 'Lake mckenzie'.
Dit prachtige meertje heeft superhelder mineraalwater, en het zand is superzacht.
Door de combinatie van het mineraalwater en het dunne zachte zand heb je een ideale scrub die perfect is om je huid zacht te scrubben of zelfs je haar te laten glimmen.
Eenmaal aangekomen rende iedereen het water in om te scrubben, af te koelen, en sieraden te wassen. (Ook je sieraden krijgen hun glim weer terug door het met het zand te scrubben).
Heerlijk!, Helaas na een uurtje of 1.5 gingen we er weer vandoor.
We moesten een stukje door de bushbush, hier reden Amy en Stephan doorheen. Dit was echt leuk, een 'Bumpy ride' :)
Aan het eind van de dag op het moment dat de zon langzaam onder ging, moesten we terug richting het kamp.
Nu was het mijn beurt om over het strand richting het kamp te rijden!,
De auto was zo groot, natuurlijk kon ik weer niet met mijn voeten bij t' gas, dus hop een slaapzak achter m'n rug een gaan met die banaan ^^
Het was ge-wel-dig! Mooi crossen over het strand, naast ons de knalroze lucht van de zon die onder ging, en het mooiste stukje, ik keek naar rechts en zie zo een walvis door het water omhoog springen, Supervet!
Ik heb een pittig lang stuk gereden, ook door zacht zand, dit is nog best lastig , je moet heel veel gas in zn 2 geven en het stuur proberen recht te houden, dan trek ie je er heel langzaam doorheen en ruik je na een kwartier zon beetje een pannenkoekenlucht in de auto haha.
De koppeling was bokzwaar, maar het is meer een kwestie van wennen!
Dit vond ik echt een topherringering om nooit te vergeten!
Savonds aangekomen bij het kamp, was het tijd om de hele auto uit te laden en het in onze tent te gooien.
Daarna met z'n allen koken, kip met rijst, en savonds een drankje bij het kampvuur!

Dag 2 op fraser, om 07:00 smorgens na een hele nacht wakker te hebben gelegen van de kou, en de harde grond, kwam Maza (onze gids) ons wekken.. 'WAKE UP MOTHERUCKERSSSSSSS' .. huilen! haha
Toch maar even gauw een warme campingdouche genomen om een beetje wakker te worden, met zn allen ontbijten, en weer in ons autootjee! :)
Onze 1e chauffeur van vandaag was eef! , die heeft ons naar the champange pools gecrosst. We moesten een klein stukje omhoog lopen, en dan kijk je recht op de champange pools, en wat is dat mooi, net alsof je naar een plaatje uit een tijdschrift kijkt.
Gauw naar beneden en het water in! , het water stroomt van de zee zo de pools in , dus je ziet kleine visjes zwemmen, en moet oppassen voor eventueel kwallen, maar die hebben wij gelukkig niet gezien!
Na een heerlijke afkoelende duik, zijn we weer in de auto gestapt richting Indian head.
Indian head is een berg, waar je boven op de top echt een geweldig uitzicht hebt , en met wat geluk walvissen,haaien,dolfijnen en schilpadden kunt zien zwemmen.
Na een heete wandeling omhoog , stonden we op het uitkijkpunt. Echt supervet! Zo mooi, ik heb wel 1000 fotoos gemaakt.
We hebben een groep dolfijnen zien zwemmen, en heel veel walvissen vanaf een afstand gezien, schildpadjes, en er zwommen haaien, alleen die heb ik zelf niet goed gezien.
Boven op de klif even snel een fotootje over de rand gemaakt.. en gauw weer terug want vond het toch best eng haha.
We zijn ongeveer 45 minuutjes op indian head gebleven en toen doorgereden naar het bekendste wrak op fraser. 'The SS-Maheno'.
Tes mocht rijden, en ze heeft ons veilig en wel naar het wrak toegereden!
Bij het wrak aangekomen heeft Maza ons het 'SS-Maheno' verhaal verteld, en konden we fotoos zien van hoe het er eerst uitzag.
Het is echt bizar, je ziet een groot stuk boot, helemaal verroest, en je weet dat er onder het zand gewoon nog 5 verdiepingen liggen.
We hebben hier heel veel fotoos gemaakt., en in het wrak gekeken.
Echt bizar., maar wel supermooi.
Maheno betekend 'Eiland', dus het is wel een mooi idee dat hij is aangespoelt op 1 van de mooiste eilanden van Australie. Frazer eiland :).
Na een kleine 45 minuten zijn we weer terug naar het kamp gereden om daar te gaan lunchen. Lekker wraps met sla! Mmm.
Na de lunch zijn we richting The 'Eli creek' gereden. Dit is een klein meertje waar het water best hard doorheen stroomt. Het water is zo helder, en je kan het drinken. Het water is schoner dan het drinkwater uit de kranen hier.
We hebben ons bikini aangedaan en zijn naar boven gelopen, dan ken je vanaf boven zo naar beneden mee met de stroming. Superleuk en lekker verkoelend!
Na een verkoelende duik zijn we doorgegaan naar een klein winkeltje om een ijsje te halen en weer terug te gaan naar het kamp.
Savonds op het kamp hebben we lekker gebakken aardappeltjes gemaakt met biefstuk op de bbq.
Savonds ging iedereen volop aan de bier en goon, dus het was 1 gek zootje. De jongen renden na een drankspelletje met zn allen naakt door het kamp heen en riepen 'FREEDOMMMMM'., savonds bij de tent kroop er inene iemand die niet uit ons tentje kwam onze tent in, omdat hij dacht dat het zijn tent was, dus ik heb hem netjes naar zijn eigen tentje gebracht met mn zaklampje haha . En er waren een paar mensen 'Dingoos' gaan spotten op het strand.
En na een tegekke avond, zijn we weer in ons tentje gekropen om nog 1 nachtje on-comfortable te slapen en een beetje energie op te doen voor alweer de laatste dag!

Dag 3 op Fraser,
Smorgens mochten we een half uurtje langer slapen, JOEPIEE! :)
Na het ontbijt zijn we met zijn allen onze spullen in gaan pakken, en hebben we de auto weer ingeladen.
Helaas moesten we afscheid nemen van ons kamp, en waren we toe aan alweer onze laatste trip op fraser, 'Lake Wabby'. (Dit is een enorme zandvlakte met daarin een groot meer).
Het weer vandaag was minder dan de andere 2 dagen, maar dat heeft onze pret niet bedorven.
Om bij lake wabby te komen moesten we 40 minuten omhoog en naar beneden door het zand lopen.
Het was echt een heftig loopje, maar eenmaal aangekomen bij wabby was het het weer waard! :) , supervet. Even fotootjes schieten, chillen, en toen begon het als een malle te regenen dus zijn we maar weer terug naar de auto gegaan.
Helemaal doorweekt na een lange wandeling kwamen we bij de auto aan., 'hehe'.
We zijn naar het bakkertje gereden en hebben daar onze laatste lunch op fraser gedaan voordat we weer terug naar de ferry moesten.
Na de lunch op naar de ferry en weer terug naar het hostel :(.
Ik heb hier nog een stukje op de weg gereden! Zo leuk! :)

Eenmaal weer terug bij het hostel hebben we afscheid genomen van Maza, en een drankje met hem gedaan met de gehele groep. Dit was zo jammer!
Savonds kregen we gratis bier en cider in het hostel naast ons hostel, en was er live muziek gemaakt door een vriend van maza.
Hier hebben we met zijn allen nog een tegekke afsluiter gehad!

Helaas is het vandaag weer tijd om afscheid te nemen van ons Fraser avontuur en door te gaan richting Hervey Bay.
Fraser is tot nu toe echt nog mijn aller vetste tour geweest, ik raad het zeker iedereen aan, het is in 1 woord GE-WEL-DIG!

Voor iedereen die het leuk vind, ik gooi een zootje fotoos op fb ;),
Bij deze bedankt voor het lezen, en tot het volgende bericht!

CHEERSSSSSS, T&T :)