5 weken in Aus - Reisverslag uit Caboolture, Australië van Tessa Jong - WaarBenJij.nu 5 weken in Aus - Reisverslag uit Caboolture, Australië van Tessa Jong - WaarBenJij.nu

5 weken in Aus

Door: Tessa Jong

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Juni 2014 | Australië, Caboolture

Maandag 16 mei zijn tes en ik uit Manly vertrokken om nu echt aan onze trektocht langs de oostkust te beginnen!
Als 2 pakezels met een tas voor en achter zijn we er vandoor gegaan.
Na 30 min lopen, 20 min ferry, 2 sec trein en nog een x 10 min lopen waren we in Sydney bij het vertrek punt voor de Greyhoundbus.
Eindelijk mocht die zware rottas weer van m'n rug af! Joepieee!

Na 7 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we om 00:30 aan op onze 1e stop. 'Port macquarie'. Tes en ik hadden hier een hosteltje geboekt via hostelworld.com, alleen omdat het midden in de nacht was, en er geen shuttletje stond om ons op te halen, moesten we eerst maar eens even kijken waar het was. Inmiddels na een uur lang rondjes te hebben gelopen, hadden we het hostel gevonden, 'jeeeuj'.. nu deel 2, de zoektocht naar onze kamersleutel. De eigenaar had deze voor ons in een envelopje in een brievenbusje gedaan bij de receptie.. maar alles was zo donker dat we ten 1e de receptie niet konden vinden en ook geen brievenbus. Na een zoektocht van 30 min had ik m' gevonden en konden we onze kamer in. Aangezien we het gesnurk van de kamergenoten al hoorden besloten we maar niet het licht aan te doen, dus hup bedje opmaken int donker en eindelijk SLAPEN! :D

De volgende morgen kwamen tes en ik op het geniale idee om een fiets te huren, en naar Camelbeach te fietsen. ( je fietst dan langs de gehele kust van port macquarie, camelbeach is hiervan het laatste strand).
Wel is het verplicht om een helm op de toen .. (daar gaat mn kapsel.. :( ) en ze zeiden dat 4/5 km best heftig is. Zelf dachten we 4/5 km noh dat stelt toch niks voor! heftig ? , Eitje denk! ... Nou een eitje was het niet, vooral omdat halverwege mijn ketting eraf vloog en tes deze er in de blafhete zon erop heeft gezet., de fietstocht is niet zoals in nl, nee deze is berg op, berg af, heftig idd!
Maar toch hebben we doorgezet, en het eind van de kust behaald! :) ... Helaas waren de kamelen nergens te bekennen dus besloten tes en ik een strand wandelingetje met onze voeten door het water te maken.
Dit was prachtig! , we hebben dolfijnen zien zwemmen, de omgeving was super, er stond nog een mannetje te vissen in de zee.
Helaas eindigde de dag met een zeemansgraf voor tes der telefoon.. maar het was evengoed hartstikke leuk!

De volgende morgen moesten we onze tas weer inpakken aangezien we door zouden gaan richting Byron bay!
We werden met het shuttle busje naar de halte gebracht, en jahoor wat een geluk we hadden een bus met WIFI dit keer! Jeeeeuj!!!
Na nog zon 7 uurtjes te hebben gezeten, kwamen we aan in het gezellige Byron bay. Hier werden we meteen ontvangen door mensen met shuttle busjes die je naar de hostels brachten, ideaal :)

Wij gingen naar het hostel 'aquarius'. Dit was een supergroot gezellig leuk hostel, met een bar, een heel leuk oldskool restaurantje er naast , een poolbar, en een dakterras met hangmatten!
Helaas werden we op de kamer ontvangen door een kakkerlak, de mieren hadden een feestje in de douche, mn kussen was vies bruinig en vochtig, en op de dekens zaten vieze witte vlekken waarvan we liever niet wilden weten wat dat was.
Gelukkig kwam onze roommate ons resquen en heeft hij met zijn slipper de kakkerlak naar buiten gedaan. Ook had ik later gelukkig schone dekens gehad en een ander schoon kussen. Holadijee!
Later besloten we ff lekker uit te waaien en byron bay te bekennen.
We hebben gewinkeld , in super gezellige , leuke hippie winkeltjes. En savonds lekker gegeten en malibuus gedronken in de bar.
De volgende morgen hebben we heerlijk ontbeten in een cafeetje waar ze mijn favo quinoaatjes hadden met vers fruit en yoghurt!
Daarna zijn we naar het strand gegaan waar ze een parkour hebben richting the lighthouse. Zodoende hebben we ons beste beentje voortgezet en zijn we het parkour gaan doen. Het was een beste klim maar wel super mooi. Hier hebben we vanzelfsprekend weer een paar prachtige fotootjes kunnen schieten, en ook hebben we op het oostelijkste puntje van Australie gestaan.
Savonds gingen we karaoke kijken in de bar met een stel maar al te enthousiaste chinezen en toen lekker naar bedje gegaan.

Aangezien we zondag alweer op ons werk moesten zijn, besloten we helaas Byron bay te verlaten en door te gaan naar Brisbane. En wat betekent dit? , Jep , weer een half daggie bussen!

Na een paar uurtjes kwamen we rond 8e savonds aan in Brisbane. Inmiddels hadden we ook Marlous al gecontact (onze aussie backpackers mate ) voor een avondje bios!
Eenmaal aangekomen in ons hostel , even gauw optutten en hup richting de bios voor we de film zouden missen. We zijn naar The other woman gegaan. Wat een mega leuke film, een echte aanrader!
Brisbane was zeker kort maar wel krachtig!

Zondag 22 Mei kwamen we aan in het gat Caboolture. Hier werden we opgehaald door Sue, die ons naar onze farm bracht in The middle of nowhere.
Op de farm werden we ontvangen door onze pittige baas Debbie!
Ze liet ons de farm, en de caravan waar we verlopig doorbrengen allemaal even zien, en toen hebben we onze spullen uitgestalt.

Inmiddels zitten we alweer 2 weken op de farm. De plek waar we zitten is heel geisoleerd, voor de bushalte moeten we 30 min lopen.. de bus gaat alleen heen maar niet terug dus als we iets willen doen moeten we alweer een taxi terug nemen. In de weekenden proberen we zoveel mogelijk leuke dingen te plannen, en dan verblijven we in Brisbane, dat is een uurtje van Caboolture af met de trein. Het werk is te doen, de dagen zijn lang, en het is slecht betaald. Maar het is wel weer een ervaring meer!
Hoelang we dit blijven doen is nog niet zeker. Maar dat bekijken we allemaal wel even!

Tot nu toe vermaken wij ons nog wel in Aussie, en ik hoop iedereen zoveel mogelijk op de hoogte te houden vanuit het The middle of Nowhere! Dikke kus, 'De Tessaas'

• 08 Juni 2014 - 10:57

Alie Hoffer:

Na meerdere keren geprobeerd om op deze site te komen is het eindelijk gelukt. Nu kan ik ook alle verhalen lezen van de Tessa's in Australie haha. Wat een mooi reisverslag. Hoop beleeft, weer nieuwe vrienden gemaakt lees ik (de kakkerak) maar daardoor genieten jullie er niet minder om.

Groetjessssss Alie.

• 09 Juni 2014 - 13:12

Corrie Hoffer:

Hoi Tes en Tes,

Wat een fantastich verhaal weer,je beleeft zo heel wat ,en wie kan zeggen dat ze dolfijnen heeft gezien!!
    Zo zie je maar ,dat pikken ze niet meer af.Heel veek succes met de aarbeien oogst,je denkt maar zo tis werk.De foto's zijn prachtig.

Groetjes Corrie

• 12 Juni 2014 - 12:42

Tessa:

Damesss,.bedankt voor de.leuke reacties!!
    Xxxxxxxxx