de 1e 4 dagen in sydney!!! - Reisverslag uit Manly, Australië van Tessa Jong - WaarBenJij.nu de 1e 4 dagen in sydney!!! - Reisverslag uit Manly, Australië van Tessa Jong - WaarBenJij.nu

de 1e 4 dagen in sydney!!!

Door: tessa jong

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Mei 2014 | Australië, Manly

Zo, na 2 dagen lange in het vliegtuig te hebben gezeten kwamen we
dan eindelijk aan in australie!.. moe, niet wetend wat ons te wachten stond,
en aan de andere kant van de wereld!!!
We kwamen om 11:30 in sydney aan, met het plan om zo snel mogelijk lekker in ons bedje te kruipen... maar dit was niet het geval!, onze reisleiders jasmijn en emiel kwamen ons in volle vreugde en energie ophalen, met een intensief programma voor de boeg!.. En daar sta je dan,(leukkkkkk -.-) , we gingen met het busje naar een enorm groot mooi park, zonder enig besef dat we aan de anderr kant van de wereld waren,..
Alles komt in vlagen op je af, het is hier zo ontzettend mooi!.. de vermoeidheid verdween met de minuut dat je alles om je heen aan het bewonderen bent!
Na een wandeling in het park zijn we doorgegaan naar het operahouse, dat beroemde gebouw uit boekjes , plaatjes, en van tv.. en dan sta je er inene voor! , onderweg naar de ferry zaten er wat aberigionals op straat muziek te maken... en met het zonnetje in ons gezicht zijn we op de ferry gestapt richting ons hostel in manly beach., eenmaal daar aangekomen inchecken en naar onze kamer, waar de stapelbedden klaar stonden hebben we een bed uitgezocht voor deze 1e week in het hostel. Savonds een top afsluiter met een australian bbq en een biertje in de kroeg, en dan ondanks de vermoeidheid ben ik heerlijk in mn bed gaan liggen met het besef, dat als ik dat smiddags bij aankomst had gedaan, dit moois allemaal had gemist!, wat een topdag, super geregeld australian backpackersss!!!

dag 2, vroeg eruit want we moesten de stad in om bankzaken te regelen. Een
mooie wandeling door het centrum van sydney, met overal net geklede mensen, en de straten hartstikke schoon.. we zijn lekker wat eten gaan halen bij een enorme grote winkel waar je echt alles kan krijgen, van thais tot italiaans, van turks tot amerikaans, en van sushi tot berbelegde broodjes.. hup bakkie sla, bakkie fruit op zak en op naar het park om heerlijk int zonnetje te gaan lunchen! , na de hele regeling zijn we savonds lekker chill gaan zitten in de kroeg met bier en.pizza! en hophop optijd te bed! :)

dag 3; jongens iedereen om 7 uur klaarstaaaan!!! (Ooh wat voel ik me moe) , maar hup we hebben een topdag voor de boeg. Smorgens vroeg met een busje richting het wildlife park, van een man die gewonde beestjes heeft opgevangen en verzorgt, en uiteindelijk is uitgegroeid tot een supertof, leuk dierenpark!.. we kwamen aan en daar stond hij voor de ingang met een mini kangaroetjes in een zak in zn armen, het beestje lag in zn armen als een baby, zo lief!!!! even aaien en op de foto!, en dan als een toerist het park in..
De kangaroes sprongen om onze voeten, we mochten ze voeren en aaien, op de foto met een koala, vogels vastgehouden, een hagedis.. wat was dit gaaf zeg!!! , na een uurtje of anderhalf zijn we in de bus gestapt op naar the blue mountains!, we hadden echt super toffe gidsen , die leuke verhalen vertelden en ons naar de mooiste plekken uit the blue mountains hebben gebracht!.. het uitzicht, de stilte, het is niet te beschrijven zo mooi. We hebben prachtige bergen bekeken, watervallen, bossen, echt top! ik denk datik wel 1000 fotoos heb gemaakt, om niks te missen! savonds in de bus terug lekker een biertje en naar het hostel.
Kom ij in het hostel, heb ik een berichtje van maaike een meisje van mijn opleiding op het wts!, of ik in de buurt van sydney zit, dit was echt megaatof, samen met tes ben ik met de ferry naar sydney gegaan om na 6 maanden te meeten met maaik bij darlin harbour! supervet, gezellig gekletst, en natuurlijk even op de fotoooo! , want ja daar zijn we tenslotte ook toerist voor. we lagen laat in ons bed, maar het was het waard!!!

dag 4; he, heerlijk even uitgeukt tot.half 9 vandaag, jaja, dat heet uitslapen hier :p, vandaag een wandeling gemaakt en lekker gechillt op het strand!, heerlijk!! savonds lekker uit eten geweest in een mexicaans restaurantje en nu heerlijk een biertje toe en optijd te bed!, morgen alweer ht laatste dagje met de groep, we gaan surfen.. (ik kijk het nog even aan...vanwege mijn grote angst voor haaien :p)

• 11 Mei 2014 - 15:44

Conny:

wat een leuk verslag heb je geschreven!
    Ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben en benieuwd hoe het surfavontuur gaat verlopen!
    We wachten met spanning op het volgende verslag

• 11 Mei 2014 - 16:07

Maaike:

Was super om je te zien Tes!!! Veel plezier nog beiden en succes met de baantjes!! xx

• 17 Mei 2014 - 10:21

Corrie:

Hallo Tessa ik heb je eindelijk gevonden op waar ben je.nu.
    Fijn om je verslag te lezen,jullie hebben al heel wat indrukken gehad zo te lezen wat een avonturen,.Heerlijk dat jullie zo genietet kijk al uit naar je volgende verslag ,en de foto's van je surf prestaties.